umjetnički projekti...


čekanja / the waiting hours



Autorski projekt Ozrena Prohića, Romana Nikolića i Mile Pavićević u suradnji s izvođačem/icom Wisamom Al Obaidijem i Shaymom Al Zubaidi.


Ova produkcija polazi od uvjerenja da svaki čovjek na svijetu ima pravo na slobodu. Tretman azilanata i tražitelja azila te njihovo neprihvaćanje od strane društva i država ugrožava ovo temeljno ljudsko pravo. Koliko smo kao društvo otvoreni za prihvaćanje? Koliko smo svjesni da je mjesto rođenja okolnost koju nismo mogli odabrati? Zašto pojedinci u društvu osuđuju one koji su hrabro odlučili otići iz svoga doma, daleko od svojih obitelji, prijatelja, kolega i poznanika u potrazi za slobodom naspram života koji im ne omogućuje sigurnost, normalno i mirno okruženje, trajno živeći u strahu za sigurnost sebe i svoje djece?

"Odnosi sila koji su zacrtali Wisamov put i Shaymino čekanje - nerazmjerni su s mogućnostima kazališnog aparata. Oni se tek moraju rješavati na drugim planovima, od onog zacrtanog plana kuće koji izvođači crtaju, na planu socijalne skrbi, obrazovanja, politike i državnog aparata. Odnosi koji su, pak, motor pokretač ove predstave su ljubavni odnosi muža i žene. Obitelji, empatije, brige, pa onda i kazališne igre i zajedništva" Mila Pavićević.

Autorski tim:

scenski pokret: Zrinka Lukčec Kiko

glazba i izbor glazbe: Damir Šimunović


pogledajme/lookatme

Autorski projekt Romana Nikolića u suradnji s s izvođačem/icom Sinišom Senadom Musićem i Sindirelom Bobarić.

Ova produkcija istražuje i progovara o identitetu, društvenim odnosima temeljenima na percepciji identiteta te utjecaju koji uska percepcija identiteta uokvirena u predrasude ostavlja na društvene subjekte. Ova produkcija čini sasvim evidentnim ono što nas spaja, a ironizira, problematizira i prikazom posljedica kritizira ono što nas, naizgled, razdvaja.

Produkcija se poigrava podruštvljenjem intime i intimiziranjem političkoga, ismijavanjem tragičnoga i kanoniziranjem komičnoga, poopćavanjem specifičnoga i konkretiziranjem općega.

"Učestalim preobražajima prostora gledanja stalno se mijenja položaj publike u tom prostoru, pa tako i njezin odnos naspram izvedbe, odnosno svijest o onome što se u određenom trenutku na sceni prikazuje i/ili pripovijeda, koja nas tjera da tijekom gledanja pogledajme uistinu pogledamo, tj. sagledamo iz što je više moguće različitih uglova i ne dopuštajući da se uljuljkamo u samo jednoj i/ili jednostavnoj promatračkoj poziciji." (Hana Sirovica, Kulturpunkt)

"'Pogledajme' na fin se način poigrava i ironizira naše zablude i naše strahove kad su u pitanju shvaćanje identiteta i njegove granice, tko je tko, kako na druge gledamo i što nam se na njima čini prihvatljivim, a što ne." (Bojan Munjin, Novosti)

Autorski tim:

dramaturgija: Mila Pavićević

scenski pokret: Zrinka Lukčec Kiko

scena i kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin

video: Selma Selman

glazba i izbor glazbe: Damir Šimunović

svjetlo: Marino Frankola

*NHG za izniman doprinos kazališnoj umjetnosti 2017.


HOMAGE TO TOMAŽ PANDUR

Izložba fotografija Aljoše Rebolja Isklesano vrijeme

Projekt je realiziran u suradnji s Kućom za ljude i umjetnost- Lauba pod pokroviteljstvom Veleposlanstva Republike Slovenije

Tomaž Pandur bio je jedan od najznačajnijih suvremenih kazališnih redatelja koji je svojim radom i suradnjom s Hrvatskim narodnim kazalištem, Dubrovačkim ljetnim igrama i drugima trajno obilježio i pridonio hrvatskoj kazališnoj sceni. Publika i danas ima snažna sjećanja na prepoznatljivu Tomaževu estetiku i kazališni jezik, a umjetnici koji su imali prilike raditi s njim sjećaju se njegovog vizionarstva te jedinstvenog procesa izgradnje kazališnog narativa i slike u upečatljive, zaokružene te uvijek nove cjeline.


"knjige su jedini siguran sex"

Udruga djelovanja u kulturi Arterarij u suradnji s Teatrom &TD organizirala je javno čitanje isječaka književnih djela koja pojedine desne i konzervativne organizacije nastoje izbaciti iz lektire, uzimajući samo fragmente koje smatraju problematičnima, ne obazirući se na cjelovitost i umjetničku kompleksnost dotičnih djela, navodeći kako ona 'mlade navlače na teme seksualnosti i svih mogućih devijacija na tom području' te potiču razvoj ovisnosti o pornografiji.

Ovim čitanjem željeli smo ukazati na važnost autonomije odgoja i obrazovanja od političkih i/ili klerikalnih utjecaja te na umjetničku vrijednost ovih djela.
Glumice i glumci, spisateljice te redateljice i redatelji koji su sudjelovali na projektu su Jelena Miholjević, Nataša Kopeč, Saša Božić, Dora Ruždjak, Milica Manojlović, Franka Perković, Urša Raukar, Dubravka Crnojević-Carić, Senka Bulić, Ivana Buljan Legati, Barbara Matejčić, Ana Tonković Dolenčić, Ivan Čuić, Vanda Winter i Damir Markovina, a čitali su djela Silvije Šesto, Marguerie Duras, Slavenke Drakulić, Zorana Ferića, Kristiana Novaka i Harukija Murakamija.